Kurs eller Personlig konsultation

Vår andning är kroppens överlägset viktigaste funktion då vi inte kan överleva utan syre. Om du inte håller med, testa att sluta andas i tre minuter :-)

Vid ett tillfälle träffas vi under 90 min och utgår ifrån dina mål, behov och förutsättningar. Vi tittar på hur och vad vi kan göra för förändringar för att du ska må ditt allra bästa. Du får ett uppdrag av mig att skriva eller fota 1 veckas matdagbok, så går vi igenom även denna.

Vi kommer att prata om följande:

– Lär dig känna igen bra och mindre bra andningsvanor.
– Tips för bättre andningsvanor i ditt dagliga liv, dvs när du sover, kör bil, tittar på tv, tränar osv.
– De många fördelar som förbättrade andningsvanor ger.
– Hantera stress, rädslor, oro och smärta. Din andning är ett fantastiskt verktyg för att minska stress, rädsla, oro, spänningar och smärta.

 

INTRODUKTION
Kort genomgång av vad vi ska prata om och du får berätta om din hälsa och dina mål.

ANDNINGEN VIKTIG
Att det är viktigt att andas är ingen nyhet då vi bara överlever några minuter utan luft. Men få av oss är medvetna om att HUR vi andas dygnets upp till 25 000 andetag påverkar varje liten del av vårt liv – våra tankar, känslor, hjärta, muskler osv.

ANDNINGSTRÄNING
Träningsprogrammet 28-dagars Medveten andningsträning hjälper dig komma igång med att förbättra dina andningsvanor.

BRA ANDNINGSVANOR
Vad kännetecknar bra respektive mindre bra andningsvanor? Det finns fem enkla principer för en bra och medveten andning.

ANDNINGSRELATERADE HÄLSOPROBLEM
Andningen är en direkt spegling av vår hälsa och ju sämre vi andas desto sämre syresättning och hälsa. Vi går igenom andningens påverkan vid astma, sömnproblem, stress, hjärtproblem m.m.

KOSTENS BETYDELSE
Vi tittar på hur kosten kan påverka din hälsa och din andning, vi går även igenom din matdagbok och tittar på vilka förbättringar du kan göra.

Prislista och anmälan